Powerful Learning: mooie tussenstand!

Vandaag gingen de leerlingen van 4A voor de tweede maal aan het werk binnen Powerful Learning. En wat ging dat vlot, zeg! Ik had dan ook het lokaal in ‘eilandjes’ ingedeeld, waardoor alles een heel andere, interactieve look kreeg.

De ‘oortjes’ werden ingeplugd, de luisteroefening werd opnieuw beluisterd en de laatste opdracht werd aangevat: een telefoongesprek voorbereiden tussen een ‘customer’ en een vertegenwoordiger van de ‘customer service’ van een evenement waarvoor tickets moeten besteld worden. En iedereen ging op zijn eigen manier aan de slag. Er werd overlegd, de ene hielp de andere op weg met iTunesU, één leerling wenste muziek te luisteren tijdens het harde werk, hetgeen natuurlijk geen probleem was (zo kon hij zich beter concentreren), twee leerlingen startten met het voorbereiden van hun dialoog in een Google Drive document. Handig, want zo konden ze elk op hun eigen tablet werken aan éénzelfde document. En het klassieke onderwijs ten spijt, maar ik zag een groep leerlingen die eigenzinnig aan het werk was, vastberaden om resultaat te boeken.

IMG_3987 IMG_3991 IMG_3992 IMG_3993

Ik heb achteraf heel even gepolst: wat vonden de leerlingen er van tot nu toe? En de reacties waren positief! Ik kreeg zelfs een heel bruikbare tip/vraag/opmerking: 50 minuten is eigenlijk te kort om op deze manier te werk gaan. Kunnen lesuren niet gekoppeld worden? Als dat geen stimulans is om voort te denken, werken en experimenteren!